Primero dias - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Marlies Elzen - WaarBenJij.nu Primero dias - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Marlies Elzen - WaarBenJij.nu

Primero dias

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

12 November 2013 | Nederland, Leiden

Wow...ik ben pas een paar dagen hier, maar het voelt alsof ik hier alweer een tijdje zit! En wat is het geweldig!! Na een goede vlucht te hebben gehad zaterdag, ben ik samen met een man uit Dubai opgehaald van de luchthaven om naar het Bed & Breakfast Casa Ana in Lima gebracht te worden. Ondanks het feit dat het inmiddels al donker was buiten, doe ik de eerste indrukken op van Lima; een drukke, chaotische grote stad! Aangekomen bij het B&B daar maar gebleven, wel nog even van hun dakterras gebruik gemaakt (echter, van het uitzicht moest je het niet hebben haha). Goed geslapen, alleen al om 05:30uur wakker....tja jetlag; wat wil je :-)! Uiteindelijk nog een uurtje uitgehouden, daarna ontbeten en klaar gemaakt om Lima te ontdekken. Met een plattegrond van het B&B (jullie begrijpen; alleen dat is al een hele uitdaging) ben ik aan de wandel gegaan. Einddoel was het centrum van Lima, Plaza Mayor. Geweldig wat je onderweg allemaal tegenkomt, zelfs om 08:00uur op zondagochtend is deze stad druk, kerkdiensten die bezig zijn, salsamuziek klinkt uit de huizen, het verkeer is al druk en chaotisch, veel mensen op straat, kiosken, schoenenpoetsers en noem maar op.. WOW! Zo'n gevoel van; ik wil dit alles vastleggen! Ik had mijn camera dan ook in mijn hand gehouden totdat (ik was overigens bijna bij Plaza Mayor, dat in 1x!) ik werd aangesproken door een man. Hij attendeerde mij er op dat ik niet zo opzichtig met mijn camera moest lopen en mijn tas voor moet dragen. Hier ontmoette ik Javier, politie van Peru. Hij begreep er niet veel van dat ik alleen aan t reizen was en ging mij dan ook maar vergezellen. Wat een ouwehoer...hele verhalen in het Spaans waar ik toch helaas echt nog niet zo heel veel van begrijp..maar goed, hij heeft me wat rondgeleid en meegenomen in de lokale overvolle bussen. Super ervaring om met een local op stap te zijn! Tussentijds dacht ik even dat hij aanbood om me te vergezellen tijdens mijn reis, want hij had vakantie tot de 14e. Nou, Lies gaat lekker solo verder haha! een foto, emailadres en een vriend verder heeft hij me afgezet bij het B&B :-)!
Bij het B&B aangekomen hebben zij een taxi voor me gebeld die mij naar het busstation gebracht heeft. Vanuit hier heb ik de bus genomen naar Pisco, een rit van ongeveer 4 uur. De bus was vrij luxe, ze starten zelfs een safety filmpje bij aanvang op, films tijdens de reis en je ontvangt een lunchbox en drankje; en dat alles voor +/- €7!
Aangekomen in Pisco kwam ik in contact met Silvia, een Peruaanse die werkzaam is voor een touroperator. Via haar heb ik een tour geboekt naar de Islas Ballestas en vervolgens een busreis, buggytour en sandboarding in Huacachina. Vervolgens ben ik met een taxi naar Paracas vertrokken, omdat ik daar een hostel geboekt had. In dit hostel deelde ik de kamer met 2 Duitse meiden, super leuk om de reisverhalen aan te horen. Zij zijn in totaal 10 maanden aan het reizen, zijn gestart in Alaska en gaan tot zuid Argentinie. Heel gaaf!
'S avonds ben ik voor t 'eerst' wat gaan eten, je ziet hier heel veel huiskamerrestaurantjes, lekker local dus, I like! Overal bieden ze menu's aan voor ff €4,- en dat is dan incl soep, hoofdmaaltijd en drinken! In paracas is verder weinig te beleven, tussen 20.00-21.00uur gaat alles dicht. De Duitse dames hadden al aangegeven meer dagmensen te zijn dan avondmensen, dus ach, gezien m'n jetlag dan helemaal niet zo erg om bijtijds m'n bed in te duiken!
Tja...uiteraard word je dan wel weer vroeg wakker; 05:30uur! Fijne aan Paracas is overigens dat het aan de kust ligt, dus wat kan je beter doen dan de dag beginnen met een lekker wandelingetje langs het strand <3! Heerlijk om te zien hoe zo'n dorpje langzaamaan opstart! Ik ben in een lokaal restaurantje/huiskamer gaan ontbijten waar ze oa een heerlijke verse fruitjuice hadden! Voor 1 euro heb je dan een broodje met een flink glas verse sap! Om 07:45 uur werd ik opgehaald voor de tour naar de Islas Ballestas. Hierbij kwam voor de eerste keer de 'manana manana' mentaliteit om de hoek kijken, de boot zou om 08:00uur vertrekken maar dit werd 09:00uur ;-)! De tocht naar de eilanden was heerlijk, zo op zee! De eilanden waren t ook meer dan waard, een prachtige rotsformatie, duizenden vogels, pelikanen, pinguïns en zeeleeuwen...geweldig!!
Na terugkomst van de eilanden ben ik per bus doorgereisd naar Huacachina, een heel klein dorpje dat in de woestijn/oase ligt. Hier ben ik met een grote quad de oase ingegaan wat echt super super gaaf was! Ik kan niet verwoorden hoe hard, hoe ruig en hoe geweldig dit was! Wat een kick! Ben inmiddels wel bont en blauw, maar dat is het volledig waard haha! Vervolgens zijn we op verschillende plekken gaan sandboarden..!! Whiehoeee, adrenaline tot en met! Als afsluiter hadden we nog een prachtige zonsondergang...<3!
Jullie begrijpen; ik heb mezelf in de afgelopen paar dagen (en dat zijn er eigenlijk pas heeeeul weinig) al heel veel malen geknepen! Ik geniet iedere seconde, leer nieuwe mensen en culturen kennen...tja what a life!!
Morgen ga ik naar Ica, dat ligt hier maar 5km vandaan, vervolgens reis ik door naar Nazca, om de veel besproken Nazca lijnen te bewonderen!
Tot snel! Xxxxx

  • 12 November 2013 - 01:37

    José Koenrades:

    Wat gaaf wat je allemaal aan het doen bent, je enthousiasme blijkt uit elk woord!! Geniet lekker en vooral veel blijven schrijven :)

  • 12 November 2013 - 04:29

    Lenneke:

    Wat fijn allemaal mop! Lijkt altijd wel of jij 48 uur in 1 dag heb zitten! Geniet mop, maar doe vooral voorzichtig!!! Xxxxxx

  • 12 November 2013 - 06:47

    Manon Visser:

    Wow wat super gaaf allemaal! Leuk om te lezen dat je het daar naar je zin hebt en al mensen hebt leren kennen! Enthousiasme spat van je blog af! :-D Veel plezier vandaag/vannacht!

  • 12 November 2013 - 07:15

    Debby Crang:

    Jemig meid wat heb jij het druk daar zeg! Wat een enthousiasme en energie! Ondanks de jetlag :-) kijk uit naar je volgende blog. Xx

  • 12 November 2013 - 07:45

    Inge:

    Lieverd! Wat gaaf!!!! Top eerste verhaal zeg ik zo! Liefs!

  • 12 November 2013 - 08:14

    Monique Van Polanen :

    Wat ontzettend, gaaf!!!! Ik lees dat je erg geniet, en wij genieten weer van je reisverslagen, ben benieuwd naar je volgende,
    liefs

  • 12 November 2013 - 08:37

    Maike:

    Klinkt allemaal heel gaaf lies!! Geniet ervan! xx
    Voor ons weer een normale werkdag!

  • 12 November 2013 - 08:48

    Steph:

    Lieeesssssjeee,

    Wat een geweldig eerste verslag! Het lijkt alsof je in die paar dagen al een paar maanden hebt zitten! Zo fijn om te lezen dat je lekker aan het genieten bent. Ik denk dat je jezelf de komende maanden iedere dag een klein knijpje gaat geven :) Ik vind die 'manana manana' ook geweldig! Dat zal vast nog vaker gebeuren haha
    Kom maar snel met je volgende verslag! Kusssjjjjjj

  • 12 November 2013 - 08:55

    Marion Kamp:

    Echt super zeg! Ik las het als een echte moeder en dacht, puff ook wel een beetje eng allemaal. Als ze maar goed uitkijkt ;). Veel plezier verder en ook ik kijk uit naar je volgende verslag :).

  • 12 November 2013 - 09:31

    Corrien :

    Geniet van dit geweldige avontuur, elke dag, uur, minuut en seconden! Super om dit te beleven, dikke kus

  • 12 November 2013 - 10:53

    Priscilla Teske Stouten:

    Lekker bezig Marlies. Net 4 dagen aanwezig en al zoveel gedaan!
    Geniet er lekker van.

    Groetjes Priscilla en Varisha

  • 12 November 2013 - 11:01

    Mie:

    Geweldige eerste dagen, klinkt als 1 groot feest! Love it!
    Heel veel plezier :-D KUSSEN!

  • 12 November 2013 - 13:15

    Ank:

    Wow, je bent pas een paar dagen weg. Maar je hebt al voor een week beleefd. Blijf lekker schrijven want het is geweldig leuk om te lezen. Veel plezier!

  • 12 November 2013 - 13:30

    Anouk:

    Wat heerlijk om je verhaal te lezen lief! En je bent al behoorlijk aant genieten!! Kijk nu al uit naar je volgende verhaal :) Liefs, X

  • 12 November 2013 - 14:10

    Liesbeth Deegenaars:

    Wat een leuke verslag marlies.
    Fijn dat je het helemaal naar je zin hebt.
    Heel veel plezier en ervaring
    Veel liefs Liesbeth

  • 12 November 2013 - 19:34

    Valentijn:

    Hey Lies,
    Wat een belevenissen zeg! Ga lekker genieten!!
    Xx Va

  • 12 November 2013 - 19:50

    Remko :

    Erg leuk allemaal. Ziet er ook mooi uit. Je schrijft boeiend en goed.

  • 12 November 2013 - 20:48

    Mams:

    Hey lieverd,wat een mooi verslag!!!! Ik ben trots op je!!!wat een mooie ervaring!!( ook voor mij)hihi. Lieverd geniet er van!! Het is tenslotte jou droomreis!!! Love you xxxxxx

  • 13 November 2013 - 00:32

    Femke:

    Lieve Marlies,
    Je bent voortvarend op pad gegaan. Je verslag is boeiend om te lezen. Volgens mij ligt er nog een andere carrière voor je in het verschiet.
    Liefs Femke

  • 13 November 2013 - 11:28

    Tilly:

    Heerlijk om te lezen Marlies, ook de reacties van de lezers! Ga zo door.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 10081

Voorgaande reizen:

09 November 2013 - 23 Januari 2014

A dream comes true

Landen bezocht: